Tanulj Online

Tanulj Online

Egyszerűen Nagyszerű - Töltött tészta

2020. április 22. - énkicsipónim

Kedves Olvasó!

Bár a töltött tésztás cím elolvasása után nem feltétlenül az első szó, ami az eszedbe jut az az egyszerűség, van egy receptünk, ami nem igényel nagy főzési tudományt, inkább egy gyúródeszkát és egy nyújtófát. Amennyiben nincs nyújtófa egy borosüveg is megteszi, illetve a deszka helyett, akár a konyhapult is, legyetek kreatívak! :)

Jöjjön a recept! 

Tészta: (6 db-hoz)
- 30 dkg liszt
- 1 tk só
- 1 tk sütőpor
- 50 ml olaj 
- Kb 1,2 dl víz (tésztától függ, hogy mennyit vesz fel - én ennyit tettem bele)
Töltelék: (ez szabadon módosítható, variálható ízlés szerint)
- 4 ek tejföl
- 2 szál újhagyma
- 150g csirkemell pirítva
- 4 szelet csirkemellsonka (én erre is rápirítottam)
- 2 gerezd fokhagyma
- 10dkg reszelt sajt
- Só, bors ízlés szerint (én nagyon kevés sót adtam hozzá mert a csirke, a sonka, meg a sajt is sós, borsból rendesen megszórtam)
Elkészítés:
Tészta hozzávalóit összegyúrjuk, amíg szépen össze nem áll. Utána a csirkemellet kevés olajon megpirítjuk. A töltelék hozzávalóit összekeverjük (nem baj ha előbb keverjük össze, minél többet áll, annál jobban összeérnek az ízek). Ezután a tésztát hatfelé osztjuk és ezeket a kis darabkákat kb. 2 mm “vastagra” és kör alakúra nyújtjuk. Ezután megtöltjük a közepét a töltelékkel. A széleit összecsípjük/behajtogatjuk, hogy ne tudjon kifolyni belőle a töltelék sütés közben. Ezután teflon serpenyőbe (ha nincs teflon, akkor rendesbe, olajban) mindkét oldalát 2-2 percig sütjük a közepes lángtól kicsit kisebb lángon. Amennyiben pirítottál előtte csirkemellet, vagy bacont, vagy sonkát úgy, ha annak a zsiradékjában sütöd ki még finomabb lesz. A tészta nem fogja felvenni az olajat, ettől nem kell tartani. Ha elkészült, melegen tálaljuk.
Jó étvágyat!
toltott_teszta.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tanuljonline.blog.hu/api/trackback/id/tr215630996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása